środa, 3 sierpnia 2016

♤Alicja po drugiej stronie lustra♤

Znowu noc pożarła dzień
Niebem ryba mknie jak ptak
Zegar bije niczym pięść
I herbatka traci smak
Choć spowija wszystko mrok
I rwie rymów moich ścieg
Ona zawita tutaj znów
I zawróci Czasu bieg


~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~
Tytuł oryginału: "Alice through the looking glass"
Gatunek: fantasy, familijny, przygodowy
Reżyseria: James Bobin
Rok: 2016
Obsada: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Sacha Baron Cohen
Produkcja: USA
~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~☆~

Na plus:

♥Stara świetna obsada w pełnym składzie
♥Pomysł uczynienia z czasu osoby (zwłaszcza z Baron'em w tej roli)
♥Przedstawienie historii dwóch najciekawszych pod tym względem postaci- Kapelusznika i Zelżbiety

Na minus:

♤Przeładowanie efektami specjalnymi- chyba wszystko poza samymi aktorami zrobione zostało komputerowo
♤ Zbyt mało realizmu w scenerii- chwilami otoczenie sprawia wrażenie wręcz animowanego, czego nie widać było w pierwszej części, mimo równie bajkowej oprawy.
♤ Szczegół, ale bardzo rzucił mi się w oczy- Depp ma na twarzy jakoś o 20 warst makijażu za dużo. Jasne, jest sporo starszy niż w poprzednim filmie, mimo wszystko, myślę, że jakiekolwiek rysy twarzy powinny być widoczne.
♤Choć piosenka Pink- "Just like fire" jest całkiem ładna, to zupełnie nie pasuje do klimatu tego typu opowieści... podobnie jak cała ścieżka dźwiękowa.


I jeszcze jedna rzecz- od teraz każda recenzja będzie zawierała również moją (subiektywną )ocenę w skali 1-10.

1- totalna porażka, nie do oglądania
2- 1+
3- 2+
4- można znaleźć jakikolwiek plus, ale poza tyn dno
5- nijaki, nie przedstawia żadnej wartości
6- znośnie, ale ma sporo niedociągnięć
7- ma swoje dobre strony, ale jest kilka rażących błędów
8- całkiem niezły
9- świetny
10- arcydzieło


Film "Alicja po drugiej stronie lustra" oceniam na:

6 komentarzy:

  1. Nie oglądałam jak narazie :D
    Obserwuję ;)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj niestety nie oglądałam jeszcze :( Ale w najbliższym czasie nadrobię :)

    zycieniegryzie-neatea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam, ale chciałąbym :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ogólnie nie podobał się ten film. ;)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za Alicją w krainie czarów. Raz obejrzałam ten film i stwierdziłam że twórcy zdecydowanie przesadzili z efektami specjalnymi
    http://nikasstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejeczka. Fajne urządzasz recenzje. Serio. Podobnie działasz do mnie ;)
    ZApraszam na konkurs, gdzie do wygrania jest książka :)
    http://zapiskizwyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy i daje motywację do dalszej pracy.
♥Możecie zostawiać linki do swoich blogów, na pewno zajrzę ;)